PÅSKTOPPEN 

Vanliga frågor

Tar ni emot returer?

Ja, om du ångrar ditt köp kan du returnera produkten och få pengarna tillbaka, du har 14-dagars retur och ångerrätt.

Den vara du vill returnera ska vara i nyskick/oanvänt skick. Du kan undersöka varorna som i en butik, men för att få full återbetalning får du inte börja använda dem, installera dem eller kombinera varorna med andra varor.

Observera att de fraktkostnader som uppstått under leveransen av ditt paket inte kommer att ingå i din återbetalning.

Är det här svaret användbart? 7 2

Vad är er returpolicy?

Om du inte är helt nöjd med ditt köp kan du returnera varan inom 14 kalenderdagar efter leverans om varan uppfyller villkoren:

  1. Den returnerade varan måste vara i sin originalförpackning (detta gäller inte om det är en felaktig produkt som returneras);
  2. Varorna får inte ha skadats av köparen; Föremålet måste vara oanvänt och ha ett säljbart utseende (oskadade etiketter, säkerhetspolicy etc.)
  3. Föremålet får inte installeras eller kombineras med andra varor (t.ex. vatten, kaffe osv.) efter leveransen så att de blir oskiljaktiga.
  4. Den returnerade varan måste ha samma delar som den hade när den mottogs av köparen;
  5. När man returnerar en vara måste man tillhandahålla, foton av den förpackade varan inuti/utanför, och en skriftlig begäran om retur av varor;
  6. Säker förpackning av returen är kundens ansvar. Om paketet skadas under transporten på grund av dålig förpackning måste de kostnader som uppstår täckas av kunden.

Vid retur står Du som kund för returfrakten tillbaka till oss och är ansvarig att paketet kommer fram till oss säkert. Alternativt, Kontakta oss på [email protected]. Då bokar vi en DPD / Post Nord kurir åt dig och debiterar 79.00 kr. för frakt- och administrationskostnader.

Viktigt: Efter 14 dagar accepteras inte returer om inte produkterna godkänns som felaktiga. Om varan misstänks vara felaktig, men om ett fel inte upptäcks efter en kontroll av tjänsten, debiteras köparen för frakt till tjänsten och tillbaka.

Är det här svaret användbart? 3 3

Hur mycket kostar returen?

Returer till Sverige, bokade genom oss kostar 79.00kr.

Kontakta oss på [email protected]. Då bokar vi en DPD / Post Nord kurir åt dig och debiterar 79.00 kr. för frakt- och administrationskostnader.

Är det här svaret användbart? 8 3

Vilka varor kan returneras?

Alla varor kan returneras. Varor som inte är felaktiga kan endast accepteras på följande villkor:

  1. Den returnerade varan måste levereras i originalförpackningen;
  2. Varorna får inte vara skadade av köparen;
  3. Varorna måste vara oanvända och ha ett säljbart utseende (oskadade etiketter, säkerhetsmärkning etc.);
  4. Den returnerade varan måste innehålla alla de komponenter som ingick i den när köparen mottog den.

Kundens ansvar:

  1. Returnerade varor är kundens ansvar tills de når oss, se gärna till att de är ordentligt packade och inte kan skadas på vägen! Eftersom paketet förblir ditt ansvar tills det når oss, se till att du får ett postbevis / spårningsnummer som du kan följa.
  2. Vi ansvarar inte för varor som returneras till oss av misstag (det händer!).Om vi kan hitta dem (det är inte alltid möjligt) och du vill att de ska skickas till dig igen, kan vi be dig att stå för leveranskostnaden.

*Säljaren har rätt att inte ta emot returnerade varor om köparen inte följer proceduren som anges ovan.

Är det här svaret användbart? 1 0

Hur packar man en vara för en garantiåterlämning?

Se till att enheten är ren och torr, att vatten- och bönbehållarna är tomma och att enheten är förpackad så säkert som möjligt i originalförpackningen. Säker förpackning är kundens ansvar. Om paketet skadas under transporten på grund av dålig förpackning ansvarar kunden för kostnaden. Om du inte har originalförpackningen ska du packa enheten i en annan låda med säkerhetsmaterial inuti så att maskinen är stabil och inte kan flyttas lådan.

Fler förpackningstips:

  1. Välj en låda som är tillräckligt stark för att hålla innehållet. Det innebär att den inte får ha tårar, revor, böjningar eller andra skador. Trasiga kartonger kan gå sönder under tung vikt.
  2. Välj en kartong som är större än det föremål du ska skicka. Välj och använd rätt material för att dämpa föremålet för att garantera dess säkerhet. Lägg ett tjockt lager säkerhetsmateriel, till exempel bubbelplast, i botten av lådan.
  3. Kläm in skumgummiblandningar eller liknande säkerhetsmateriel i utrymmet runt omkring. Innan du stänger lådan lägg ett lager fyllning ovanpå. Innehållet får inte direkt beröra insidan av transportlådan.
  4. Använd förpackningstejp. Fäst lådans undersida samt eventuella sömmar.
  5. Tänk på att lådan kommer att flyttas under transporten så föremålet får inte ha utrymme att flyttas inuti lådan.
Är det här svaret användbart? 2 1

Jag returnerade min beställning. Hur vet jag om mitt paket har kommit fram?

Vi föreslår att du använder ett pålitligt fraktbolag som anger ett spårningsnummer så att du kan spåra paketet tills leveransen når vårt lager/butik säkert. Alternativt, Kontakta oss på [email protected]. Då bokar vi en DPD / Post Nord kurir åt dig och debiterar 79.00 kr. för frakt- och administrationskostnader.

Är det här svaret användbart? 2 2

När får jag min återbetalning?

Angående återbetalning, kontakta oss via e-post på [email protected]

  1. Så snart din vara når vår lager och bekräftas av kvalitetsspecialisterna att den är i nyskick, skickar vi ett e-postmeddelande för att bekräfta att din återbetalning är klar.
  2. När produkten returneras till oss kommer vi att överföra pengarna till dig inom 14 arbetsdagar. Vi behöver ditt kontonummer, namn och beställningsnummer.

Det är viktigt att pengarna för den returnerade varan överförs till det bankkonto / ditt Klarna konto som du har angett.

Är det här svaret användbart? 2 2

Kan du inte hitta svaret? Kontakta oss

Chatta med oss

På arbetsdagar, mellan kl. 07.00 och 15.00, svarar vi omedelbart

Ring oss

På arbetsdagar, mellan kl. 07.00 och 15.00, svarar vi omedelbart +46 73 081 33 34