PÅSKTOPPEN 

Vanliga frågor

När är den förlängda garantin giltig?

Den förlängda garantin gäller för alla tillverkningsfel, precis som den vanliga tillverkargarantin. Den förlängda garantin gäller inte när det gäller fel som orsakas av felaktigt underhåll eller normalt slitage.

Är det här svaret användbart? 0 3

Vad är priset för förlängd garanti?

Priset för förlängd garanti börjar från 79 Euro och beror på priset på din maskin. Du hittar det exakta priset bredvid kaffemaskinen i vår e-butik.

Är det här svaret användbart? 1 2

Hur får man ett längre garantiserviceintyg?

Förlängd garanti kan köpas tillsammans med en kaffemaskin. Garantin tillämpas enligt inköpsfakturan.

Är det här svaret användbart? 1 2

När ska reparationskostnaderna för garantiservicen betalas av kunden?

Du måste täcka reparationskostnaderna i följande fall:

Om felet beror på bristande underhåll av apparaten eller felaktig installation/avlägsnande av delar;
Om du behöver en grundlig rengöring av apparaten.

Är det här svaret användbart? 0 2

Vad händer om kaffemaskinen går sönder efter att garantin har gått ut?

Om varan går sönder efter garantiperioden kan vi fortfarande ta emot varan och reparera den mot en extra kostnad. Observera att reparationskostnaderna ska täckas av kunden.

Är det här svaret användbart? 2 3

Hur lång tid tar garantireparationen?

Det tar vanligtvis 2 till 3 veckor att åtgärda felet, från och med den dag då produkten lämnas in för garantiservice. Om det visar sig att reparationen kräver att en del levereras från utlandet kan väntetiden förlängas. Om du har några frågor kan du kontakta oss via e-post på [email protected] eller per telefon på +358 405 217 000.

Är det här svaret användbart? 0 2

Vart ska jag vända mig om garantireparationer krävs?

Kontakta Coffee Friend’s kundtjänst via e-post på [email protected] eller telefon +358 405 217 000 så ger vi dig råd om vad du ska göra. Tänk på att inte alla garantiobjekt åtgärdas av vårt serviceteam.

Är det här svaret användbart? 0 2

Erbjuder ni garanti?

Ja. De flesta kaffemaskiner för hushållsbruk har en 2-årig tillverkargaranti. Vissa kaffemaskiner kan dock ha 1 års garanti (pro-line kaffemaskiner, vissa halvautomatiska modeller osv. – det anges bredvid varje produkt). Du kan också köpa ett längre garantiservicecertifikat (från 2 extra år) när du köper en kaffemaskin.

Är det här svaret användbart? 3 2

Kan du inte hitta svaret? Kontakta oss

Chatta med oss

På arbetsdagar, mellan kl. 07.00 och 15.00, svarar vi omedelbart

Ring oss

På arbetsdagar, mellan kl. 07.00 och 15.00, svarar vi omedelbart +46 73 081 33 34