PÅSKTOPPEN 

Vanliga frågor

Hur får jag en faktura för de köpta varorna?

Vi skickar dig en faktura via det e-postmeddelande som anges i din beställning. En elektronisk faktura är också ett garantikort. Om du har ett konto och beställningen gjordes i nätbutiken hittar du dessutom fakturorna i användarens profil.

Är det här svaret användbart? 1 3

Min betalning kan inte verifieras. Vad ska jag göra?

Eftersom vi inte kan se vad som orsakar detta fel kan några av de vanligaste orsakerna vara:
– felaktigt postnummer;
– felaktig verifieringskod eller felaktiga kortuppgifter;
– otillräckliga medel / utlöpt kort;
– avslag på grund av ett internationellt köp (kontrollera om den här funktionen är tillgänglig för ditt kort);
– avvisas av banken.
Vi rekommenderar alltid att du tar kontakt med din bank personligen för att klargöra varför din transaktion inte kan verifieras.

Är det här svaret användbart? 0 3

Är det säkert att betala med Klarna?

Klarna behandlar dina personuppgifter för att fullgöra sina skyldigheter enligt avtalet och för de ytterligare ändamål som anges i Klarnas integritetsmeddelande. Sekretessmeddelandet finns tillgängligt här. Med Klarna är du alltid skyddad genom Klarnas köparskyddspolicy. Moderna skyddsåtgärder skyddar din information för att förhindra obehöriga köp.

Är det här svaret användbart? 0 3

När måste jag återlämna det belopp som betalats via Klarna?

Klarna erbjuder två betalningsalternativ:

Betala inom 30 dagar
Gör ditt köp idag så att du kan prova innan du köper. Betala bara för det du behåller. Betala upp till 30 dagar senare.

Att betala efter leverans gör att du kan prova innan du köper och är det enklaste sättet att handla på nätet.
– Slutför betalningen i sin helhet efter köpet utan extra kostnad.
– Rapportera returer direkt i Klarna-appen och betala bara för de varor som du behåller.
– Om du inte gör din betalning i tid kan det påverka dina möjligheter att använda Klarna i framtiden.
– Inkassobolag används som en sista utväg.

Betala i 3 räntefria delbetalningar
Dela upp kostnaden för ditt köp i 3 räntefria delbetalningar. Den första betalningen görs vid köptillfället och de resterande betalningarna planeras automatiskt var 30:e dag. Inga räntor eller avgifter. Välj Klarna-alternativet och ange dina betalnings- eller kreditkortsuppgifter. För att kontrollera din behörighet kommer Klarna att göra en kreditupplysning hos ett kreditupplysningsföretag. Detta kommer inte att påverka din kreditvärdighet.
– Ett nytt sätt att betala som är ett alternativ till ett kreditkort.
– 3 delbetalningar ger dig flexibiliteten att handla utan ränta eller dolda avgifter.
– Om du inte gör din betalning i tid kan det påverka dina möjligheter att använda Klarna i framtiden.
– Inkassobolag används som en sista utväg.

Är det här svaret användbart? 0 3

Vad behöver jag veta när jag betalar via Klarna?

Du måste vara 18 år gammal. Kortet måste vara giltigt (dvs. inte föråldrat) och utfärdat till dig, och du måste ha tillräckligt med pengar på kortet. Observera att Klarna kommer att meddela dig skriftligen innan uttag görs från ditt registrerade kort, om en betalning misslyckas, om ett avbetalningsbelopp flyttas över till nästa planerade förfallodag eller om skulden överlämnas till ett externt inkassobolag.

Är det här svaret användbart? 0 3

Hur fungerar betalningsmetoden Klarna?

Steg 1 – Lägg produkter i din varukorg och välj “Klarna” när du checkar ut;
Steg 2 – Ange några personliga uppgifter och du får omedelbart veta om du har blivit godkänd;
Steg 3 – Klarna skickar dig en bekräftelse via e-post och påminnelser när det är dags att betala. Du kan hantera dina beställningar och betalningar i Klarna-appen.

Är det här svaret användbart? 0 3

Vilka betalningsmetoder kan jag använda?

Du kan betala i butiken med de vanligaste betalkorten eller kontanter. I nätbutiken kan du välja mellan olika betalningsalternativ från Klarna eller betalningsmetoder från Paytrail-tjänsten. Vid behov kan du också välja banköverföring/faktura.

Är det här svaret användbart? 2 2

Jag vill ändra leveransadressen. Hur ändrar jag den?

Kontakta vår kundtjänst (+358 405 217 000, [email protected]) så snart som möjligt. Om din beställning inte har nått fullgörandeskedet är det möjligt att vi fortfarande kan ändra leveransadressen. Ofta kan vi dock inte göra dessa ändringar eftersom vi har din beställning packad och väntar på leverans inom 24 timmar efter att den har lagts.

Är det här svaret användbart? 0 3

Är det möjligt att ändra eller avbryta min beställning?

Kontakta vår kundtjänst (+358 405 217 000, [email protected]) så snart som möjligt. Om din beställning inte har nått fullgörandeskedet är det möjligt att vi fortfarande kan ändra eller annullera den.

Ofta kan vi dock inte göra dessa ändringar eftersom vi har din beställning packad och väntar på leverans inom 24 timmar efter att den har lagts.

Är det här svaret användbart? 0 3

Hur vet jag om min beställning gick igenom?

När vår betalningsleverantör har behandlat din betalning skickar vi en orderbekräftelse till den e-postadress som du angav när du gjorde din beställning.

Är det här svaret användbart? 0 3

Jag vill ge ytterligare information: dörrkod, ytterligare länkar osv. Var kan jag göra detta?

Du kan göra det i kassan, i sektionen “Orderkommentarer”. Fältnamnet är “Övriga kommentarer”.

Är det här svaret användbart? 0 3

Hur gör jag en beställning i er e-butik?

Välj helt enkelt de artiklar du vill köpa och lägg dem i din varukorg. Gå vidare till kassasidan, fyll i dina personuppgifter och ange dina betalningsuppgifter.
Innan du gör ett köp är det bra att skapa ett konto på Coffee Friend’s webbplats. När du har gjort det kan du se din orderhistorik, skriva ut en faktura eller spara kontaktuppgifter.

Är det här svaret användbart? 2 3

Kan du inte hitta svaret? Kontakta oss

Chatta med oss

På arbetsdagar, mellan kl. 07.00 och 15.00, svarar vi omedelbart

Ring oss

På arbetsdagar, mellan kl. 07.00 och 15.00, svarar vi omedelbart +46 73 081 33 34